joi, 22 iulie 2010

My lucky day...

Well, I guess that 21st of July 2010 wasn’t my lucky day. De ce spun asta? Pai s-o luam cu inceputul..

21 iulie era ultima zi pe care ne-o petreceam in tren si trenul trebuia sa soseasca in Irkutsk la ora 15 ora Moscovei (toate trenurile din Rusia si toate garile functioneaza dupa aceasta ora…si noi 4 zile in tren la fel am functionat)..Buun, si ma trezesc eu in aceasta dimineata, ma uit la ceas…ora 12. Mai aveam 3 ore si puneam piciorul in Irkutsk…mi s-a parut mie ca am dormit cam mult – dupa ceas doar, nu si dupa cum ma simteam…insa in tren pierzi notiunea timpului..

Ora 12 si jumatate incepem sa ne strangem paturile, ne facem bagajele, mai mancam ce mai era de mancat si ne asezam frumos pe banchetele noastre in asteptarea statiei de la ora 2 jumate, unde stiam ca urmeaza sa opreasca inainte de Irkutsk…si asteptam si face fara un sfert si nimic…am zis ca o avea intarziere (desi ciudat, la 4 zile de mers nu a avut intarziere trenul nici 5 minute, nimic, nimic! Asa as vrea sa vad si CFR-ul nostru). Intreb provodnitsa daca urmeaza Irkutsk si-mi zice un mare niet. Ok…ne asezam linistiti la locurile noastre..intr-un final vine un nene la noi si ne arata 5 degete de la o mana si-mi spune “five hours”..nu inteleg ce vrea sa zica si ma duce cu el la lista garilor…imi arata ce gara suntem si nu-mi vine a crede…era o gara de la ora 10 dimineata…primul lucru care mi-a trecut prin minte a fost evident ca trenul are o intarziere de 5 ore…Vai de capul nostrum imi zic in minte..cum am stat 4 zile, mai stam inca 5 ore…dar totusi…ma duc sa intreb pe cineva care stia engleza mai bine daca este adevarat…si-mi spune ca nu. Bine bine, dar ceasul meu indica ora 15:30…intreb care-i ora (Moscovei) si mi se raspunde clar – 10:30..Ceva nu e in regula imi zic si mai intreb inca o data, de data asta pe altcineva…Raspunsul fuse acelasi.

In concluzie era sa coboram cu 5 ore inainte de Irkutsk si nici acum nu-mi aduc aminte sa-mi fi dat ceasul de la mobil inainte dupa ora Irkutskului. Probabil cand isi cauta in noaptea de dinainte reteaua i-am dat ok fara sa ma uit si la updatarea orei locale…

Asta a fost una..intre timp, pana sa coboram…ni se strica cardul de la aparatul foto X( asta a fost lucrul cel mai tragic…cand deschidem aparatul foto cica “error card” si avem doua optiuni: format si close. Cand am ajuns la hostel am incercat sa-l deschidem cu-n card reader, nimic..pozele se vad ca ar fi acolo, insa nu le poate accesa. Intr-un final am reusit sa facem cardul utilizabil in continuare, insa pozele nu le putem accesa..si aveam acolo toate pozele din Moscova si de pe tren, ca inca nu le descarcasem pe laptop L. So..poze nu prea am, decat cateva facute de altcineva…Sper ca intr-un final sa recuperez acele poze..dar nu am nici cea mai vaga idée cum..

Si ajungem la hostel..dupa atata timp de stat pe tren abia asteptam sa fac un dus cald, sa-mi inmoi picioarele in apa, sa ma balacesc…vise! Din pacate nu curge apa calda, iar cea rece este sloi…si cica in tot orasul, ca li se schimba tevile sau ceva de gen…clar nu-i ziua mea norocoasa. Si pe urma imi mai spune tipa de la hostel ca turul nostru de rafting nu incepe de pe 22, ci de pe 23…ca asa ne-am inteles (desi in mail scrie clar pe 22) si ca toate cele sunt pregatite pentru 23…zic ok asta e, si asa mai vroiam sa stam la final o zi in Irkutsk. Dar stai asa, pentru maine seara nu avem decat doua locuri, dar voi sunteti trei…”well, we’ll give you a mattress if it’s ok”. Mai aveam ce sa spun? Am zis “it’s fine” si-am zambit.

La toate cele de mai sus se mai adauga o ploaie torentiala de afara (noi cica mergem la rafting cu cortul 2 nopti– lucky us)…care speram ca pana vineri va trece. Iar pe la ora 1 noaptea cand sa intru si eu pe blog sa pun cele cateva poze din Moscova se taie internetul – “Oh, I guess we forgot to pay it!” imi spune rusoaica. Dar nicio problema, maine se duc si-l platesc…sper.

Ma asteptam la intamplari neprevazute, dar parca prea s-au adunat toate intr-o zi…Eh, asta e acum, aventura continua. Salutari de pe malul lacului Baikal!

4 comentarii:

  1. In primul rand va urez calatorie frumoasa ( desi ati plecat deja de ceva timp ) si sa aveti parte de cat mai putine evenimente neprevazute. Si eu am avut parte de cateva zile ca cea descrisa de tine in ultima vacanta! La toti cred ca ni se intampla!
    Good luck!

    RăspundețiȘtergere
  2. O veste de ultima ora...avem biletele de tren Irkustk - Ulan Ude (de unde o sa luam autobuz catre Ulan Batar - caci iesim de doua ori mai ieftin si mai rapid)...dar prin ce peripetii am trecut pana sa le cumparam...

    RăspundețiȘtergere
  3. Funny.. m-am râs, ca să zic așa... miruno, vezi să nu protestați prea mult, că parcă vă văd scriind următorul post din gulagul siberian.. unde veți fi trimiși în scopuri turistice, firește... ;) hai, noroc cu lopata, ghinion cu lingurița!!

    p.s. aștept cu nerăbdare următoarele peripeții

    RăspundețiȘtergere
  4. Lasa ca este bine asa, nu te plictisesti. Ai destul parte de liniste acasa :)

    Ti-am trimis pe mail un program de recuperat pozele, daca merge te astept cu ele aici :D

    RăspundețiȘtergere