sâmbătă, 17 iulie 2010

Incalzirea: Bucuresti - Moscova by train

15 Iulie 2010…ora 6:00 dimineata, Gara de Nord, Bucuresti. Dupa o noapte nedormita si lucruri luate in bagaj in ultima clipa (merci Andreea pentru cablul de date dat pe geam la ora 5 dimineata), ajungem in gara, unde aflam cu stupoare ca trenul nostru drag are intarziere 40 de minute…de asteptat! In final a plecat cu o ora si 10 minute intarziere, dar nu-i bai, cica recupereaza pe parcurs.


In acest vagon a incept aventura noastra

Rapidul 133841 Bucuresti - Moscova vine de fapt de la Sofia si are in coponenta sa fel si fel de vagoane. Noi am avut bilet intr-un vagon cuseta rusesc, cu boiler la capatul vagonului, asa cum am citit ca sunt si pe transiberian. Din 9 compartimente in vagon, doar 5 erau ocupate (inclusiv al nostru) si nici acestea nu in intregime. La Kiev am ramas 3 compartimente. Pe peron la urcare am mai vazut niste asiatici, niste moldoveni si parca o pereche de rusi.


Supa instant sau ceai - dupa preferinte ;))


Asa arata vagonul pe dinauntru

Conditii decente, ne dau asternuturi si prosop, avem chiar si aer conditionat, insa acesta nu functioneaza cand trenul sta pe loc…si a stat..o ora jumate, aproape 2 in total cand am trecut de la Ungheni spre Republica Moldova. Prize de 110 V sunt doar pe culoar, din 3 in 3 compartimente, iar meniul afisat este doar in limba rusa.
Trecem rand pe rand granitele cu Moldova, Ucraina si Rusia, ni se verifica pasapoartele, ne intreaba daca avem ceva de declarat si ne lasa in pace. Niciun incident neplacut…doar ca vamesii se uita cam ciudat la mine…poza din pasaport nu seamana cu ceea ce vad…

In tren nu prea ai ce face…mananci, dormi, mai citesti o carte si iar dormi…cam asta am facut 2 zile pana la Moscova.

Am ajuns la Moscova..si surprinzator, fara nicio intarziere..Traiasca mama Rusie!

Printre altele sunt bine sanatoasa (in caz ca va intrebati), am ajuns fara niciun fel de probleme, si mi-am recuperat si biletul original de transiberian. Yupiii :D


My ticket to Siberia

In zilele urmatoare va veti delecta cu impresii si poze din unul dintre cele mai scumpe orase din lume. Va salut din Mosocova!

9 comentarii:

  1. Daca ai timp poate pui poze si comentarii si cu imprejurimile> atat cat se vad din tren. Have fun!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaaaa... Vrem pozee!!! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine ai venit in Rusia... Am fost weekendu asta cu Varu in Cernauti, Hotin si Camenita si parea cam inspaimantat ca totul e in rusa si nimeni nu stie romaneste :) Si azi l-am lasat singur sa vina cu autobuzul la Kiev (eu am zburat), sigur se descurca !!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Drum bun Miruna si astept in continuare impresiile tale!

    RăspundețiȘtergere
  5. Salutari din Lefkada!

    Drum bun si asteptam poze de pe Transsiberian!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dragilor, cu pozele mai greu, caci mi s-a stricat cardul de memorie de la aparatul foto...asa ca voi pune cateva de la cealalta Miruna. Intre timp am rezolvat problema, adica putem sa facem poze in continuare, dar sa vedem cum le recuperam pe cele din Moscova si de pe tren..

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Miruna,

    Imi poti spune cam cat ar costa biletul Buc - Mosc? Nu gasesc preturi nicaieri :|

    Multumesc,
    Eugen

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna din nou M :)

    Mai am o framantare, prietenii mei basarabeni mi-au recomandat sa nu iau trenul pana la Moscova, mai ales daca vreau sa merg singur, ca cica urca tot felul de lumpen-proletari cu care cica ei o mai dau pe rusa acolo, dar cica eu as avea probleme in situatii de genul.
    Cum a fost in cazul tau? Ai observat sa urce in tren "shady ppl" ?

    Numai bine,
    Eugen

    RăspundețiȘtergere
  9. Salutare Eugen!

    Bucuresti Moscova a costat undeva pe la 350-400 lei. Dar daca verifici acum siteul CFR, gasesti asa:

    Buc-Moscova one way - 77 euro + 21 euro (supliment pat in cuseta de 4 locuri).

    Cat priveste despre siguranta, noi nu am avut probleme...noaptea te poti inchuia in compartiment si eventual pui o curea de siguranta iar ziua mai este lume in vagon. Evident, nu pleci din compartiment si-ti lasi lucrurile de valoare (pasaport si bani). pe alea le tii tot timpul la tine!

    In rest, drum bun! :D

    RăspundețiȘtergere