joi, 29 iulie 2010

Irkutsk si imprejurimile

Va amintiti cand ni se mutase turul de rafting cu o zi, nu? E..intr-un final am ajuns la concluzia ca e mai bine asa, caci in ziua cand ar fi trebuit sa plecam era destul de inorat si statea sa ploua...ba chiar cred ca pe seara a si plouat.

Avand o zi libera la dispozitie am dat un tur de Irkutsk si daca tot am ajuns pana aici nu se putea sa ratam o plimbare pana la lac, eu dorindu-mi tare mult sa gust din omul afumat (peste specific Baikalului pe care-l adulmecasem cu o seara inainte la unul din vecinii hostelului.

Dupa cateva poze prin oras si o scurta plimbare pana la autogara locala, ne-am suit intr-o marshrutkya locala (un fel de microbuz) si intr-o ora eram pe malurile celui mai adanc lac din lume. Pretul? 100 Ruble dus.


Pacat ca nu puteti simti..miroasea excelent!

Am intrat un pic, cat sa testam temperatura apei, insa ne-am razgandit imediat...Tudor chiar spunea inainte de a ajunge ca ce pacat ca si-a uitat pantalonii de baie la hostel, ca ar fi facut o baie in lac...dar nu a fost cazul, caci o data ce erai cu piciorul in apa, inghetai instant.




Rece domne, la noi e mai calda..


In satul in care ne-a lasat marshrutkya nu erau decat niste vanzatori de suvenruri, vreo 2-3 cafenele si o piata mare, de unde-ti puteai cumpara o mare varietate de peste afumat sau fresh. Eu deja imi procurasem unul sa-l manac pe loc, insa era prea mare si am lasat si pentru la pachet.






Fish market la malurile Baikalului


Suveniruri

Spre seara trebuia sa ne cumparam bilete de tren pentru Ulan Ude..mergem noi repede la gara, intrebam la toate ghiseele, ne trimit dintr-o parte in alta, dar nicaieri nu ne dau. in prealabil v-am povestit ca aveam scris pe o foaie in limba rusa ca vrem 3 bilete...nu stiu cat de disperati paream doamnei de la ghiseu cand ii aratam direct acea foaie, insa nimanui nu i s-a facut mila de noi intr-o prima faza..

Cred ca am pierdut vreo 45 de minute prin gara din Irkutsk...gara destul de mare, si tot nu reusisem sa ne procuram biletele...Am ajuns chiar sa intreb printre calatorii ce stateau in sala de asteptare daca nu cumva stiu engleza..am gasit pana la urma o fata care ne-a dus la un ghiseu, dar era inchis...cica sa venim maine. Noi a doua zi plecam in tur de rafting, so nu prea aveam cum..Ne-am resemnat si am zis ca vom gasi noi o cale.

Ajungem la hostel si niste tipi tocmai plecau spre Ulan Ude..intreb cand si-a cumparat biletul si de la ce ghiseu..si-mi spune ca s-a dus la primul care i-a iesit in cale, a facut pe prostul si pana la urma i-a dat biletul (in ghidul LP scria ca sunt doua tipuri de ghisee - unul pentru biletele din ziua respectiva si altul pentru biletele din zilele urmatoare. Evident ca noi il cautam pe cel de-al doilea si de aceea l-am gasit inchis). Am zis ca asta e sansa noastra si-l trimit pe Tudor la gara cu pasapoartele noastre, sa ii arate tipul respectiv de unde si-a procurat biletele.

Dupa vreo 20 de minute, bucurie mare pe capul nostru, eram fericitii posesori a trei bilete la clasa a treia Irkutsk - Ulan Ude. Tudor ii aratase hartiuta magica doamnei de la ghiseu si aparent totul a fot ok.

Concluzia? Chiar daca toate par incurcate rau de tot la un moment dat, pana la urma toate se rezolva :D Si ce incurcate au fost cand am ajuns in Ulan Ude, la 6 jumate dimineata, dupa o noapte petrecuta pe tren..dar despre asta, in alt post..


In autobuzul local














Cladiri de prin Irkutsk

7 comentarii:

  1. aoleo..ce sunt aia din market fish? ..parca nu-mi vina sa-i vad in farfuria mea :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Поздравляем, как вы делали

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie sa pui in permanenta preturile pentru cazare, tren, autobuz pentru ca posturile sa fie utile si pentru alti calatori.
    Care este pretul biletului de tren Irkutsk/Ulan Ude

    RăspundețiȘtergere
  4. Eram curioasa ce a scris Imperator in rusa si o intreb pe mama...care surpriza, in 2 secunde mi-a tradus :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Poze din Ulan Ude voi pune cateva doar, din centru..nu am stat decat o ora, cat sa asteptam autobuzul, in care nu am mai avut loc ;))

    Tren Irlutsk - Ulan ude: 723 Ruble.
    Autobuz Ulan ude-Ulan Batar: 950 Ruble (dar nu l-am prins)

    RăspundețiȘtergere