joi, 5 august 2010

A little bit of Mongolia...

Stiu ca toata lumea asteapta poze din Mongolia, si impresii si multe detalii. Din pacate timpul este destul de scurt si mai trebuie sa ma ocup si de detalii tehnice, cum ar fi gasirea trenurilor catre urmatoarea destinatie, cautare cazare si chestiuni din acestea...

Pe scurt: am fost intr-un tur de 8 zile in sudul Mongoliei, in desertul Gobi mai exact, tur rezervat de la hostel cu o zi inainte: 330 USD de persoana cu totul inclus. Am dormit si in iurta (atat din aceea destinata turistilor, cat si iurta nomazilor), uneori si cu proprietarii iurtei..am baut airag (lapte de iapa fermentat), lapte de camila (nu are niciun gust) si milk tea (lapte cu ceai)...am baut chiar si alcool din lapte de camila (arata ca apa, dar avea ceva grade..). Am vizitat o manastire budista si mi-am spus ca trebuie sa ajung in Tibet..poate tot cu trenul :D

Am urcat pe dunele din Gobi, ne-a intrat nisip in ochi, gura si urechi (caci am prins o zi cu vant puternic)..am dormit la cort in unul din parcurile nationale ale Mongoliei..am facut o baie excelenta la una din baile publice dintr-un oras mongolez (nici in Ulaan Baatar nu am avut asemenea rasfat, caci nu au apa calda pana pe 6 august parca).

Am vazut stepa verde mongoleza, am vazut caii alergand liberi, am mancat buuz (pachetele fierte umplute cu carne de oaie - mancare traditionala mongoleza), noodle soup cu carne de capra, precum si un fel de gogosi prajite tot cu carne de capra. Am vazut curcubeul dupa o ploaie de vara, am urcat muntii stancosi, am schimbat cateva cuvinte cu copiii mongolezi care stiau engleza (majoritatea stiu cateva cuvinte - invata la scoala, nu ca in Rusia).

Am invatat sa spunem "multumesc" in mongoleza - bayrlaa sau "buna ziua" - Sain baina uu. Am vazut cat de mult de bucura niste copii cand le dai o mana de bomboane sau ca exista electricitate (de la panouri solare) chiar si in cel mai pustiu loc posibil Am invatat ca oamenii din desertul Gobi isi usuca carnea in soare, caci nu au frigider si asa o pastreaza pentru mai tarziu, am vazut cat de amabil este poporul mongolez, caci la fiecare iurta la care opream ne invitau inauntru si ne dadeau ceva de baut..

Am vazut albastrul cerului, care e mai albstru decat tot ce-am vazut pana acum...dar am vazut si cat de schimbatoare poate fi vremea in desertul Gobi..Am vazut cum arata orasele mongoleze sau cum isi face lumea piata..

Ar mai fi multe de spus, insa cu alta ocazie. Pozele urmatoare sunt cu dedicatie speciala pentru Varul Cristea, care m-a convins sa opresc si in Mongolia, daca tot ajung cu transiberianul prin partea aceasta de lume. Dar o sa mai vin si cu alta ocazie, cu siguranta! Mai am de explorat nordul si centrul Mongoliei...

Baia publica

Asa arata unul din orasele mongoleze

Toaleta in curte la o familie - faceau economie de lemn

Piata locala

Muntii stancosi

Duba noastra ruseasca

Mongolian Happiness

Poze de prin orasele/satele prin care am trecut

Vanzatori de suveniruri

Iaci

Muntii Mongoliei de Sud

Masina noastra ruseasca

Gobi - munte si desert

Carne lasata la uscat

Trei iurte la marginea desertului

Cai in libertate

Gobi Desert

Suveniruri din nou

Una din familile la care am dormit

Carne lasata la uscat

Road to nowhere

Am vizitat si o manastire budista - acesta era singurul invatacel de acolo

Si mastirea din exterior

Un fel de oaza..

Da, este ceea ce se vede! Un scorpion..nu noi l-am descoperit, ci Diego, tipul care mai era cu noi. Statea pe o piatra pe la asfintit si se juca cu un bat in nisip...cand sari cat colo...scorpio, scorpio..era destul de mic, cam 5 cm sa zic, parea inofensiv, dar nu se stie niciodata..

In zona asta a fost descoperit micul scorpion

Asa arata una dintre iurtele speciale pentru turisti

Masa de pranz gatita in masina

Si o alta familie ce ne-a gazduit

Se gasesc la tot pasul

Am dormit cu asa ceva in iurta..

Scuturand nisipul din iurta

Aici era in prima zi si se pusese pe o furtuna cam urata...vroiam initial sa campam, dar dupa ce ne-a smuls cortul ne-am adapostit intr-o iurta locala

Electricitate

At the gas station

Intrarea intr-un oras

Ghida noastra

Atat de verde..poza este facuta pe drumul de la granita de nord (cea cu Rusia) spre Ulaan Baatar. Sudul nu este chiar atat de verde, insa are si el frumusetea lui.