marți, 10 august 2010

Spre China

Asa cum v-am spus ultima data, pentru traversarea granitei dintre Mongolia si China am ales de data aceasta trenul. Din UB este un tren spre Erlian (orasul de granita chinezesc) de 4 ori pe saptamana: marti, joi, vineri si duminica parca. Trenul pleaca la ora 20 din UB si ajunge a doua zi de dim in jur de 11 la Erlian. Verificarea pasapoartelor de catre vamesii mongolezi se efectueaza in tren, insa pentru verificarea in partea chinezeasca, toata lumea se da jos si trece prin punctul de control. Acum nu stiu sigur daca trenul mergea si mai departe si ne-au dat jos doar pe cei care coborau in Erlian, sau daca toata lumea trebuie sa coboare.

La revedere Ulaan Baatar!

Pretul pentru UB-Erlian (kupe - cuseta cu 4 locuri) a fost de 51.000 T (aproximativ 30 euro), iar conditiile mai mult decat decente..ne-au dat asternuturi si prosoape curate, ne-au servit cu ceai si cafea din partea casei...ne-au pus chiar si muzica mongoleza prin difuzoare...sa nu-mi vina sa cred! Oricum, cert este ca prefer clasa a treia, decat kupe..la kupe este plictisitor..nici nu vreau sa-mi imaginez cum este sa mergi 4 zile asa...

Ajunsi in Erlian, stiam de un autobuz cu paturi de la cineva si am intrebat in stanga si-n dreapta de unde ar pleca, asta dupa ce citisem in prealabil pe net ca nu ar fi departe de gara..In vreo juma de ora ajungem si la autogara respectiva si dam sa ne cumparam bilete. Erlian - Beijing: 200 Yuani (vreo 23 de euro). Autobuzul pleaca la ora 4:30 PM si avea sa fie in Beijing a doua zi la 5:30 AM. Pana la plecarea autobuzului am dat o tura prin oras (arata destul de urat, nimeni nu stia o boaba de engleza) si am asteptat in autogara. Langa autogara sunt o gramada de minimarketui, un restaurant si chiar un internet cafe (5 Yuani ora).

Magazine in Erlian

Mi-am verificat emailul si am avut confirmarea faptului ca blogger.com si facebook nu functioneaza in Republica Populara Chineza...desi googleul si gmailul merg perfect.

Alte variante de a ajunge la Beijing din Ulaan Baatar ar fi tren pana la granita, pe urma luat o dubita pentru traversarea granitei si din Erlian acelasi autobuz...treaba asta ne-ar fi costat cu vreo 10 euro mai putin si cateva ore de oboseala si pe drum in plus. Evident, exista si varianta directa, trenul UB-Beijing de vreo 2 ori pe saptamana, care din cate am inteles costa in jur de 100 euro bilet la kupe.

Autogara din Erlian

Locurile de deasupra din night bus

Din nou in night bus

Night bus forever

Drumul pana la Beijing a fost confortabil pentru mine, destul de incomod pentru o persoana mai..solida sa zic. Paturile din autobuz erau pe 3 randuri si suprapuse..iar picioarele le puneai practic sub capul celui din fata...deci nu se putea sta la orizontala deloca (mai putin in ultimele paturi din spate, unde am stat si eu :D). Am avut vreo 2 opriri, pentru toaleta si una pentru masa, unde a stat vreo jumatate de ora in fata unui restaurant. Imediat dupa ce am plecat din Erlian, autobuzul a fost oprit de politie..ne-au dat jos pe toti si ne-au luat datele din pasaport...

La 5:30 AM ne dam jos in Beijing..soarele rasarise, insa nu prea se zarea pe cer...sa fie oare ceata?

Welcome to China!

1. Foarte tare night bus-ul asta. Nu am mai vazut asa ceva pana acum, dar pare destul de ok pentru un drum de o noapte.