miercuri, 8 septembrie 2010

Navigand prin Halong Bay

Legenda spune ca acest golf s-a format cand un dragon s-a aruncat in mare, si tarandu-si coada, a sculptat un mare arhipeleag, format din mii de insulite carstice, stancoase si acoperite de o vegetatie de un verde ce-ti incanta privirea. HaLong inseamna de fapt "dragon in coborare", golful fiind inscris in patrimoniul UNESCO si din cate cunosc intrase in competitie si pentru "cele sapte minuni naturale ale lumii".

Pentru a ajunge in Halong Bay, am achizitionat un tur de la o agentie locala din Hanoi, cel mai ieftin pe care l-am gasit pe strada, pentru ca vroiam sa vedem peisajul si nu ne interesau neparat conditiile..mancare sa fie, si un adapost deasupra capului...Ne-am zis ca nu putea sa fie mai rau decat in yurta din Mongolia, unde carnea de capra statea la uscat! Astfel, pentru 43 de USD am avut un tur de 3 zile (doua nopti - una dormita pe vapor, alta pe o insula din golf, la un hotel de 2 stele), seafood cat cuprindea, o tura pe Moneky Island si o ora cu kayak-ul in apele faimosului golf.

Asa arata camera dubla de pe vasul pe care ne-am petrecut o noapte in Halong Bay..avea un ventilator, fereastra spre mare si o baie cu apa calda!

In prima zi a fost destul de inorat, asa ca privelistea asupra golfului nu a fost una ca din revistele de turism..

O barca asemanatoare cu a noastra...Golful era plin de astfel de barci..toate pline cu turisti, destul de aglomerat, nimic nu-ti lasa impresia ca esti doar tu cu marea si miile de insulite pustii..pacat.

Ghidul nostru, care si pe mine si pe cealalta Miruna ne-a intrebat de vreo cateva ori daca Tudor este sotul nostru sau daca suntem casatorite! In Vietnam, la 24 de ani este ceva obisnuit sa fii casatorit, mai ales ca fata.

Cand ne-am imbarcat, ni s-a spus ca mancarea este inclusa in tur, insa ca bautura trebuie platita separat...si mai era ceva! In cazul in care vroiam sa bem ceva care nu era achizitionat de pe barca, trebuie sa platim 10.000 dongi pentru apa sau 20.000 pentru o bere..La inceput nu aveam sa stim de alte posibilitati de achizitionare a bauturilor, in afara de cea de pe barca...Insa se pare ca stiau ei ce stiau :)) Tanti asta vindea de toate, cheap cheap!

Spre seara, cand ne apropiem de una din grotele golfului, apa incepe sa semene a ceea ce stiam de prin faimoasele poze.

Barci ancorate in golf

Dupa masa am vizitat "Grota Surprizelor" - considerata ca fiind una dintre cele mai frumoase doua pesteri ale golfului. Pestera este destul de mare, fiind compusa din trei incaperi si un traseu de aprope un kilometru. Dupa aceasta vizita, a venit si vremea kayak-ului! In pretul excursiei era inclusa si o ora de kayaking, prin apele verzui ale golfului Halong Bay!

Intre timp ne-am bagat si la o baie. Pentru cei ce doreau adrenalina, se sarea de pe puntea de sus a vasului.

Well..si apusul..celebrul apusu din Halong Bay..pacat ca era inorat! Nu am prins cine stie ce, in sensul ca am vazut si apusuri mai minunate, insa mi-a placut pe urma sa stau pe puntea vasului si sa privesc cum apar stelele una cate una..

Se lasa seara in golf

A doua zi de dimineata avem ceva mai mult noroc..soarele este cu noi! Si de data aceasta peisajul este altul in aceasta lumina.

A doua zi am fost dusi pe Insula Cat Ba, insula pe care se afla si Parcul National cu acelasi nume. Casa aceasta mi-a placut tare mult cum arata si parca parca m-as fi mutat in ea!

O mica drumetie pe insula, prin padurea ecuatoriala..inca arata bine!

Dupa vreo jumate de ora de mers singura prin padure, cam asa aratam..

Imagini de prin golf..

Aici incepe sa se zareasca la orizont Insula Maimutelor - pentru ca vroiam sa facem si baie in ape de-un albastru inimaginabil, ne-am luat de la agentie pentru infima suma de 5 USD si un tur de 3 ore spre aceasta insula.

Ne apropiem tot mai mult, iar imaginea plajei albe, a apei albastre si a barcii acostate la tarm parca este desprinsa din "Laguna Albastra"

Pe insula zburdau libere cateva maimute, insa nu am mai stat la panda sa le pozez, ca pana acum am vazut nenumarate astfel de craturi si m-am cam obisnuit..Insa plaja, ee..plaja era exceptionala!

A treia zi dupa o scurta plaja de dimineata ne-am trezit dintr-o data cu o astfel de vreme..Mai tarziu la hostel am aflat ca ar fi venit taifunul, caci alti turisti s-au intors mai devreme din excursie, iar altele au fost anulate...Nu mai vorbesc ce ploaie am prins a doua zi in Hanoi si cu o noapte inainte de a zbura spre Kuala Lumpur..

1. Miruna, nici nu stii cit de mult ma bucur ca ti-am gasit blogul. Drum bun in continuare. Acum 20 de ani am mers pe o parte din traseul tau si visez ca anul viitor sa iti calc pe urme. Abia astept sa citesc in continuare.

2. Intamplarea face sa iti fi citit memoriile din acea calatorie facuta in 1993 (cele de pe dacia club,nu?) si au fost printre povestile care m-au indemnat sa plec la drum. Daca atunci se putea, cand nu existau atatea informatii..de ce n-as fi reusit acum?

Multumesc!

3. Am fost si eu in HaLong Bay aproximativ la o saptamana dupa tine. Turul luat a fost doar de 2 zile / o noapte din lipsa de timp. Din pliantele lor l-am ales pe cel mai scump si dupa cateva vizite in agentii am ajuns la 70 USD de om. Programul a fost acelasi cu al tau din prima zi. De fapt toate tururile fac exact acelasi lucru si la aceleasi ore incat devine aglomerat...si nici nu era sezon. Pentru comparatia conditiilor oferite de un tur cu pret cel putin dublu am pus cateva poze aici:

Tu iar ai prins apus de soare iar eu deabia mi-am dat seama cand disparea. La fel ai laudat si apusul din Maroc si cand m-am dus am prins doar nori :(

As vrea sa mai ajung acolo insa in timpul sezonului secetos, acum era destul de intunecat si incetosat. Al 2 lea lucru care l-as schimba ar fi renuntarea la turul standard. Am avut la noi un GPS si zona prin care te plimba este mult mai mica decat cea promisa incat vezi o foarte mica parte din golf. Cel mai bine cred ca este sa inchiriezi o barca pentru a te plimba toata ziua si sa dormi in HaLong City. Din ce am citit este foarte greu sa aranjezi o noapte pe vas direct din port asa ca partea asta s-ar pierde.